Translate

dinsdag 25 oktober 2011

Zo parkeer je als Belg in je piepkleine garage!

Eugène Breynaert zal nu bijna 90 jaar oud zijn en woont in het Vlaamse Liedekerke. Al ruim 60 jaar parkeert hij zijn Fiat Panda in zijn garage. Niets bijzonders zult u zeggen. Toch wel!



Smal en via woonkamer
Het is een uitermate smalle garage met aan iedere kant slechts 3 cm ruimte. Maar dat niet alleen. Hij moet in- en uitstappen via de deur van zijn woonkamer. En dat alles gebeurt op een uitermate slimme manier.

Unieke Belg
Man bij hond kwam deze unieke Belg in 2009 op het spoor. Het leverde een stroom van publiciteit op. Tot verdriet van Eugène. 'Meneer, ik wil dat het ophoudt. Ik ben compleet op van de zenuwen. Ik ben er echt ziek van', lucht Eugène zijn hart. 'Ik krijg hier telefoons uit Duitsland die ik niet versta. Mensen komen aan mijn deur bellen voor een handtekening. Straks maken ze mij nog kapot in mijn eigen huis. Ik kan mij nergens meer vertonen zonder dat ze me er over aanspreken. Had ik het geweten, ik had ze allemaal meteen wandelen gestuurd.'

Zonder ongelukken
Eugene rijdt al ruim 65 jaar rond zonder ongelukken. "Altijd voorrang geven, ook al moet je vijftien wagens laten passeren", is zijn tip.

Voorbeeldig
Bekijk deze unieke vorm van het inparkeren in zo'n smalle garage! Voorbeeldig!

Link
* Video: Parkeren in de kleinste garage van de wereld

PS:
Eugène is inmidels op 93-jarige leeftijd overleden. Hij reed tot het einde nog rond met zijn rode Fiat Panda.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .