Translate

donderdag 16 februari 2012

Recessie meten via mannenonderbroek en lippenstift

Krijgen we een verdere recessie of loopt de recessie op haar eind? Belangrijke vragen in deze tijden van economische recessie. Gelukkig zijn er twee eenvoudige indictatoren, die dat aangeven. We citeren de Geldgids van de Consumentenbond.

Lippenstift
De verkoop van lippenstift neemt toe in de aanloop van een recessie, zo ontdekte cosmeticagigant Estée Lauder. Lippenstift is namelijk een betaalbare manier om je nog enigszins mooi uit te dossen in mindere tijden, aldus een mogelijke verklaring.



Mannenondergoed
Trekt de verkoop van mannenondergoed aan, dan loopt de recessie op z'n einde, zo ontdekte Alan Greenspan, voormalig voorzitter van de Amerikaanse centrale bank. Omdat bijna niemand ondergoed ziet, dragen mannen het tijdens een recessie desnoods door tot het totaal versleten is. De verkoop van vrouwenlingerie wordt als een minder betrouwbare economische barometer beschouwd omdat vrouwen tijdens recessies minder hun kledinguitgaven beperken dan mannen.


Link
* Lees meer over ludieke recessie-indictoren

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst.