Translate

vrijdag 28 september 2012

Panda Ross ('nieuwe Susan Boyle') zet X-Factor Amerika op stelten

Een nieuwe Susan Boyle is opgestaan, maar nu in de USA. Ze heet Panda Ross en is dolverliefd op Simon Cowell. Ze zingt het lied 'Bring it On Home' van Sam Cooke. Ze zet X-Factor Amerika op stelten. Vanwege de voorgeschiedenis van haar deelname, de vertolking van het lied én de nageschiedenis.


Longontsteking
Vlak voor haar auditie vertelt de 42-jarige zangeres dat ze net een week in het ziekenhuis heeft gelegen met een longonsteking. Dat belet haar niet om een soulvolle versie van Bring In On Home te brengen. Jurylid Simon Cowell zegt achteraf dat Ross klonk 'als een legende. Wat een stem'. Daarop wordt het Ross te veel en krijgt ze opnieuw ademhalingsmoeilijkheden. Uiteindelijk word de vrouw onder het oog van de camera's afgevoerd naar het ziekenhuis. "Ik wil niet dat Simon mij zo ziet," verklaart Ross vlak voor ze in de ambulance wordt geschoven. "Anders gaat hij denken dat ik het niet aankan."

Oma en kerkkoor
Op Fox News mag Ross enige uitleg komen geven bij haar plotse internetroem: "Ik ben meer dan alleen maar een stem. Er zit een heel verhaal achter mij. Mijn grootmoeder liet me zingen in het kerkkoor, toen ik nog een kind was. Ik heb toen ook meegedaan aan een talentenjacht en riep het uit: “Oehoe, ik ga een ster worden!" (lacht uitbundig). Maar daarna ben ik gestopt met zingen. Ik heb lang gedacht dat ik nooit meer zou zingen. Een paar verkeerde beslissingen genomen, weet je. Maar bedankt oma, ze heeft me erdoor gebeden."

Menens
Het is Ross menens, want sinds de auditie enkele maanden geleden is ze ruim 18 kg afgevallen: "Zie je dat dan niet? Ik ben nu 42 jaar. En zo hoop ik om gelijke tred te houden met al die jonge mensen, daar in Hollywood." Het gewichtsverlies was nodig om gezondheidsredenen. De alleenstaande moeder ("I’m single and I want you to know it") hoopt intussen nog lang te mogen meegaan in de wedstrijd. Op YouTube is de video over haar optreden al meer dan een miljoen keer bekeken:

Bekijk en beluister
Meet Panda Ross: The X-Factor USA
* De TV draait door van 21-9-2012 met een klein deel uit de show (na 1.49 minuten)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .