Translate

vrijdag 28 februari 2014

Boek over Poep

Midas Dekkers schreef een boek over Poep. De kleine verlossing of de lust van ontlasten is een ode aan de drol.



Grootte
Dekkers beschrijft gedetailleerd:
-  hoe groot een drol is: gemiddeld 18 centimeter
-  waarom hij zo stinkt: door scatool, een bijproduct van het rottingsproces in de darmen en
-  waarom een drol een drol is: hij wordt stevig van plantenvezels.

Vlakspoeltoilet
Onderdeel van zijn boek is ook een pleidooi voor een vlakspoeltoilet. Dan kun je namelijk je drol goed bestuderen en daaruit lering trekken. Zoals de Poepchecker van de Lever-Darm Stichting (zie aan het eind) ons al eerder leerde.

Gerard Reve
Hij verwijst ook met genoegen naar schrijvers en dichters die iets over ontlasting te melden hebben. Zoals de vermaarde Gerard Reve, die een knetterende scheet graag in een wijnglas opving en dan snufjes aan zijn gechoqueerde bezoek aanbood.

Vriendin
Maar, eerlijk is eerlijk, zegt Dekkers: "Ik heb mijn vriendin nog nooit zien poepen, al kennen we elkaar nu al heel lang. In het begin van onze relatie had ze nog de gewoonte de wc-deur open te laten staan. Maar die deur sloot ik onmiddellijk, met afgewend gelaat. Toiletbezoek is toch zo ongeveer je laatste stukje privé. We zijn inmiddels wel zo ver, dat ik uitleg wat de reden is van mijn verzaligde glimlach als ik een lekker goede poep heb gedaan."

Bekijk
* Midas Dekkers over poep
Lees ook
* Poepchecker
* Poepen en afwassen onderschat en geminacht
* Seks en poep: dat moet wel verkopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .