Translate

donderdag 12 februari 2015

Zou u deze geblinddoekte moslim knuffelen?

Je hoeft het nieuws maar op te zetten om te weten dat extremisme alomtegenwoordig is. Nu wordt de moslimgemeenschap er sterk mee geconfronteerd. Time Vision zette alvast dit hartverwarmende experiment op poten om stereotypen te doorbreken.


Geef me een knuffel
Op de beelden is een geblinddoekte man te zien, die voor een winkelcentrum post vat en zijn armen spreidt. Voor hem liggen twee borden met daarop de volgende boodschap: "Ik ben een moslim, en ik word aangezien voor een terrorist. Ik vertrouw jou. Vertrouw jij mij? Geef me een knuffel."

Inspirerend
Sommige voorbijgangers hebben er zo hun bedenkingen bij, maar de meeste stappen zonder aarzelen op de man af voor een knuffel, wat een hartverwarmende collage oplevert. AsoOmii Jay, het brein achter het experiment, noemt de resultaten "ontroerend en inspirerend". "We willen de barrières en de fobie voor de islam doorbreken, moslims aanmoedigen om zich te gedragen zoals de profeet Mohamed. Extremisme, geweld en terrorisme heeft niets te maken met ons geloof, en we willen dat niet-moslims leren over de echte islam.

Bekijk
* Social Experiment - Blinfolded Muslim Man on the Street

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .