Translate

vrijdag 22 mei 2015

Jas aan, anders word je ziek: klopt dat?

'Jas aan, anders word je ziek', riep ‍mijn moeder altijd als ik als kind zonder jas naar buiten liep. En ik deed dat, want ziek worden wilde ik niet.


Virus
Maar klopt het wel? Nee dus, deze wijsheid klopt niet en is dus een fabel. Van kou of tocht op zichzelf word je niet ziek. Een verkoudheid of griep krijg je door een virus. Mijn moeder had dus ongelijk.

Herfst en winter
In de herfst en winter hebben juist meer mensen de griep of worden verkouden, omdat er minder geventileerd wordt. Iedereen zit in afgesloten ruimten bij elkaar en ramen en deuren blijven dicht om de kou buiten te houden. Juist dan is de kans dat virussen worden overgedragen op elkaar veel groter.

Bron: Gezondheidsnet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .