Translate

woensdag 2 september 2015

Gratis, maar met bezorgkosten verkoopt het beste

Gisteren hebben we gemeld, waarom 60% van alle prijzen in winkels eindigen op het cijfer 9. Columnist Leo Pot meldt in zijn artikel in de ConsumentenGids van september ook, hoe internetwinkels hun prijzen manipuleren door te spelen met de bezorgkosten.  Ook informatief!


Drie manieren
Hij beschrijft een onderzoek, waarbij een webwinkel hetzelfde artikel voor dezelfde kosten, maar op drie verschillende manieren aanbood: voor $ 5,- met gratis verzending, voor $ 2,50 met $ 2,50 verzendkosten of gratis, maar met $ 5,- verzendkosten.

Gratis artikel
Voor het laatste, het gratis artikel met $ 5,- verzendkosten, bleek de grootste belangstelling. Het woord gratis heeft nu eenmaal een magische uitwerking op consumenten, aldus Pot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .