Translate

woensdag 7 oktober 2015

Steeds meer ouderen gaan naar de sportschool

Ik moet het eerlijk bekennen. Een sportschool, dat leek me lange tijd niets. Totdat ik besefte, dat ik in de winter toch wel iets te weinig beweging had. Gelukkig wilde mijn tennismaatje het ook wel eens proberen, het 'Actioncenter'. Samen zitten we inmiddels nu al weer verschillende jaren op krachttraining, c.q. fitness. Met veel plezier én met een voortreffelijke 'personal trainer', die periodiek een nieuw programma voor ons opstelt.


Toename
We zijn blijkbaar niet de enigen. Dat meldt althans BNR op basis van cijfers van de branche-organisatie Fit!Vak. Aan de peiling deden 90 fitnessorganisaties mee, die samen meer dan 120.000 leden hebben. Uit het onderzoek blijkt dat op een derde van de sportscholen meer dan de helft van de sporters vijftig plus is. 80 procent van de sportscholen ziet een lichte of sterke toename van het aantal oudere sporters.

TV-programma's
Of ik alles leuk vindt aan de sportschool. Nou, één ding niet. Die automatisch getoonde TV-programma's. Want Amerikaanse zenders daarbij zijn talrijk. En hun programma's meestal weinig aantrekkelijk.

Leuk
Leuk is wel de conference van Micha Wertheim over de sportschool, waar 'apparaten staan, die nergens heen gaan en nergens vandaan komen'. Op het laatst komt ook Facebook nog even aan de orde.

Bekijk
* Micha Wertheim - Sportschool

Lees ook
* Fitness een modegril?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .