Translate

maandag 9 november 2015

Pure horror: de top-tien van managementtaal

Anouk Zwager publiceert op de website Nextnow van CNV Vakmensen een heel mooi artikel over pure horror, namelijk managementtaal. We citeren hierna het slot.


Top-tien
Het was een bijna onmogelijke taak, maar uit alle inzendingen, na wat rondvragen en uren nadenken heb ik een top-tien-gruwel-kantoortermen samengesteld.
 1. Uitrollen – Ik weet niet waarom, maar ik vind dit woord zo vreselijk verschrikkelijk.
 2. Bila – Dit is dus interessantdoenerij in zijn puurste vorm.
 3. Aanhaken – Is ‘erbij betrekken’ niet goed genoeg meer?
 4. Ergens een plasje over doen – Dat deze slechts op vier staat is eigenlijk al bijzonder, toch?
 5. Aftikken – Klinkt interessant, maar ik associeer het vooral met een sigaret in de kroeg.
 6. Aanvliegen – Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik vlieg eigenlijk zelden.
 7. Klankborden – Wij noemen dit gewoon overleggen.
 8. Een stukje – Een stukje PR, een stukje communicatie, een stukje discipline, een stukje NIKS.
 9. Afkaderen – Dan wil je eigenlijk geen extra stap zetten.
 10. Ergens op schieten – Het klinkt gewoon al niet zo vrolijk.

Zeemeeuwmanagement
Oh en dan heb ik er nog eentje die ik je écht niet wil onthouden (maar die stiekem helemaal niet in het rijtje past), namelijk zeemeeuwmanagement. Dit betekent zoiets als ‘de manager komt krijsend binnen, schijt heel de boel onder en voor je er wat van kunt zeggen is ‘ie alweer gevlogen’. Kijk, en daar moet ik dan wel weer heel erg hard om lachen.

Meer
* Lees het volledige artikel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .