Translate

zondag 8 mei 2016

Pas op voor liefhebbers van Tom & Jerry!

Ik was en ben een liefhebber van de tekenfilms met Tom & Jerry in de hoofdrol. Maar wees wel gewaarschuwd, want volgens de topman van de Egyptische veiligheidsdienst ben ik daarmee ook de oorzaak van de opgang van terreurgroep IS.


Hoofd Egyptische inlichtingendienst
Althans, dat is de mening van Salah Abdel Sadek, hoofd van de Egyptische inlichtingendienst. Deze hoge functionaris poneerde deze stelling eerder deze week tijdens een congres aan de universiteit van Caïro. "De tekenfilms van Tom & Jerry geven een grappig beeld van geweld en zenden de boodschap uit van 'ja, ik kan hem een klap verkopen en ik kan hem opblazen met explosieven'", aldus het betoog van Salah Abdel Sadek. "Hieroor worden kinderen ongevoelig gemaakt voor geweld. Zij krijgen het idee dat gewelddadigheid iets natuurlijks is en vinden het uitbroeden van snode plannen de doodgewoonste zaak van de wereld. En dit is mede de oorzaak voor de opgang van IS". Volgens de topman van de Egyptische inlichtingendienst krijgen de kinderen door Tom & Jerry een verkeerd beeld van gerechtigheid. "De muis trekt altijd aan het langste eind".

114 tekenfilms
Van 1940 tot 1958 werden volgens Wikipedia 114 Tom & Jerry-tekenfilms geproduceerd door de Metro-Goldwyn-Mayer cartoon studio in Hollywood waarna de filmstudio werd gesloten. Deze tekenfilms zijn uitgegroeid tot tijdloze klassiekers en zijn wereldwijd nog steeds erg populair. Iets té populair, als het van Salah Abdel Sadek afhangt. Ik heb besloten ze toch te blijven bekijken en ervan te genieten. U bent dus voor mijn persoontje gewaarschuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .