Translate

maandag 13 juni 2016

Moppen

Papegaai
 
Een man staat in een dierenwinkel en ziet een papegaai met twee kettinkjes aan zijn poten. De man vraagt aan de eigenaar van de zaak: 'Waar zijn die twee kettinkjes voor?'
 'Nou,' zegt de man, 'als je aan het rechtse touwtje trekt, roept hij goedemorgen, als je aan het linkse touwtje trekt, roept hij goedenavond.'
De man vraagt daarop: 'Wat gebeurt er dan wanneer je aan allebei de touwtjes trekt?'
Hierop roept de papegaai: 'Dan val ik om, sukkel!!'
 
==============
 
Japanners
Twee Japanners komen elkaar tegen op het vliegveld. "Jij bent naar Europa geweest. Hoe was het?" Zegt de andere Japanner: "Dat weet ik niet ... ik heb de foto's nog niet bekeken."
 
==============
 
Nederlander, Belg en Fransman
Een Nederlander, een Belg en een Fransman bezoeken een zwembad. De badmeester laat weten dat het een 'toverzwembad' betreft. Hij zegt: "Spring van de duikplank af en roep wat je in het zwembad wilt hebben, en het is er!"
De Nederlander loopt natuurlijk voorop om het te proberen. Hij neemt een aanloop, springt van de duikplank en roept "geld". En hij belandt in een zwembad vol met bankbiljetten en munten.
De Belg wil ook wel. Hij staat op de duikplank, neemt een aanloopt en roept "frieten". En hij belandt in een zwembad vol met frieten, inclusief mayonaise.
Dan is de Fransman aan de beurt. Die klimt op de duikplank, neemt een aanloop, glijdt per ongeluk uit en roept "merde!!!"
 
==============
 
Hemel
Een muntstukje van 20 cent sterft en gaat naar de hemel. Daar aangekomen verbaast ze zich over de feestelijke ontvangst die haar te beurt valt. Alle engelen en Sint-Pieter begroeten haar met een hartelijke handdruk en drie dikke kussen en ze krijgt de beste plaats op de mooiste VIP-wolk. Ze krijgt daarbovenop ook nog eens twee persoonlijke butlers die haar bedienen als een koningin, en haar op haar wenken bedienen.
Even later sterft een biljet van 500 euro en komt ook aan in de hemel. Maar het onthaal is duidelijk veel minder warm. Een van de engelen kijkt even op van zijn schrijfwerk en wijst dan het biljet van 500 koeltjes een plaats aan op een klein oncomfortabel grijs wolkje. Iedereen laat hem links liggen en niemand spreekt tegen hem. En dat terwijl iedereen zich de benen van onder het lijf loopt voor het muntje van 20 cent.
Na een tijdje stelt het 500 euro-biljet toch de vraag aan Sint-Pieter: "Sint-Pieter, hoe komt het dat het stuk van 20 cent een vorstelijke behandeling krijgt en ik, het biljet van 500 euro, zo stiefmoederlijk behandeld word?" Sint-Pieter antwoordt droogjes :"Tja... we hebben u ook niet vaak gezien tijdens de mis."

==============

Slimme zoon
Een vader ging met zijn slimme, goed studerende zoon op campingtrip naar de Ardennen. In een open vlakte zetten zij hun tent op, waarna ze even later uitgeput door de lange wandeling in slaap vielen. Na enkele uren maakt de vader zijn zoon wakker en zegt: "Kijk eens naar de hemel en vertel me wat je zoal ziet?" De zoon staart naar het heelal en antwoordt: "Ik zie miljoenen sterren." "Wat maakt je dat eigenlijk duidelijk mijn zoon?" vroeg de vader vervolgens. De zoon: "Astronomisch, maakt me dat duidelijk dat er miljoenen sterrenstelsels en planeten in het heelal aanwezig zijn." De vader geeft zijn zoon een klap tegen het hoofd en zegt: "Wel nee idioot, iemand heeft onze tent gestolen!"

==============

EK-voetbal
Jan tegen Piet aan de bar: "Mijn vrouw heeft gezegd dat ze mij onmiddelijk verlaat als ik nog verder naar het EK blijf kijken. "
Piet: "Da's spijtig zeg. "
Jan: "Ja, ik zal haar missen"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .