Translate

vrijdag 22 juni 2018

Dreig met verhuizing en sluit een belastingdeal!

De column 'Psychologeld' in het AD bracht me op een idee. Ik ga de Belastingdienst dreigen met emigratie naar België. En dan vragen om een belastingvoordeel. 



En ik stel u voor, dat u dit ook doet. En dat we dit allemaal gaan doen!

Gesprek
Voor uw informatie: iedereen kan bij de fiscus aankloppen voor een gesprek. Ook individuen en kleine ondernemers, zo is te lezen op de website van de Belastingdienst. Dit wordt 'vooroverleg' of 'ruling' genoemd. Dus dat gesprek ga ik - en u en wij allemaal als Nederlandse volk - aanvragen. 

Emigreren
In dat gesprek zeg ik dat als ik niet snel een leuk belastingvoordeeltje krijg, dat ik dan emigreer naar België. Tenminste, dat wil ik de Belastingdienst wijsmaken. En ze zullen vast gevoelig zijn voor mijn - uw en ons aller - argument. Want als ik - en u en wij allemaal - vertrekken uit Nederland vangen ze geen belasting meer!

Shell
Dit idee heb ik inderdaad gejat van Shell. Het olieconcern dreigde het hoofdkantoor naar Groot-Brittannië te verplaatsen als de fiscus niet zou instemmen met een belastingvrijstelling voor de Britse aandeelhouders. Dat gebeurde al in 2005, maar kwam afgelopen week naar buiten.
Welnu, wat Shell kan regelen, dan kan ik - en u en wij allen - toch ook regelen met de Belastingdienst? Gelijke monniken, gelijke kappen!

Lees het gehele artikel van Irene van den Berg in het AD
* Kon ik maar net als Shell 'dealtjes' sluiten met de Belastingdienst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .