Translate

woensdag 23 januari 2019

Dat was me wat, die sneeuw van gisteren!

Twitter reageerde vol relativerende humor op de sneeuw, die gisteren viel. Zo'n één tot vijf centimeter. Toch eigenlijk niets geks voor deze tijd van het jaar. 


Hier ligt al al dertig centimeter sneeuw!

Het was reden voor de weerstations om een weeralarm (Code Geel) af te kondigen en voor de NS om de helft minder treinen te laten rijden. Hier volgen enkele reacties:

- Code geel noemde we vroeger gewoon januari.

- Twee sneeuwvlokken komen elkaar tegen. Zegt de een tegen de ander; “Waar ga jij heen?”
“Ik ga Naar Oostenrijk, feestje bouwen”.
“En jij?”
“Ik ga naar Nederland paniek zaaien


- Ik ga nu naar mijn werk. Verkeer in ernstige twijfel of ik nog noodvuurpijlen voor straks moet meenemen.




- Voor de vreselijk blizzard boodschappen doen. Als ik binnen uur niet terug ben.. Hulpdiensten bellen.

- Wat mij dan vanochtend weer bezig houdt: hebben we eigenlijk wel Sint Bernard's genoeg om al die reddingsactie's uit te voeren?

- Siberië belde. Ze vinden het echt heel erg voor ons.

Overigens is dit ook waar:
- De sneeuw is vooralsnog een zegen van de moderne meteorologie. Zit al zeker 5 dagen in de weersverwachting, timing klopt op het uur, en let maar op dat de 1-5 cm ook behoorlijk goed uitkomt. Dit had 30 jaar geleden niet gekund!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .