Translate

zondag 20 januari 2019

Waartoe dient het kleine zakje in je jeansbroek?

Ik heb me al heel wat keren afgevraagd waarvoor dat kleine, rechthoekige zakje net boven de voorzak van mijn jeansbroeken dient. Want ik kan het eigenlijk nergens voor gebruiken. Er past (bijna) niets in.


Maar vandaag, zondag 20 januari 2019, vond ik gelukkig het antwoord. Een historische dag!

Voor de show?
Is het voor munten, een geheugenkaartje, een munt voor een winkelwagentje, een condoom of welk ander klein grut dan ook? Ik dacht eerlijk gezegd, dat het gewoon voor de show was. Allemaal uiteraard mogelijk, maar niet het goede antwoord!
Het kleine minizakje is ....voor een zakhorloge. In de 19de eeuw werd de jeans vooral gedragen door cowboys als stevige werkbroek, maar in die tijd gebruikten mensen nog een zakhorloge. Om te voorkomen dat het kapot ging, introduceerde Levi’s het kleine zakje!

Weer een wereldprobleem opgelost!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .