Translate

zondag 6 januari 2019

Zondagsgrap over Atheïst

Tijdens een wandeling door het oerwoud hoort een atheïst plotseling geritsel in het struikgewas. Hij draait zich om en ziet een enorme grizzlybeer op zich afkomen. De man probeert zich uit de voeten te maken, maar struikelt over een boomstronk en valt. 


Terwijl de beer gromt en zijn machtige voorpoten opheft om toe te slaan gilt de man ten einde raad: "God! Help me!"
De tijd staat stil. De beer blijft als bevroren staan, het bos zwijgt en het beekje houdt op met kabbelen. 

Dan hoort de atheïst een machtige stem: "Je ontkent mijn bestaan al jaren, hebt anderen verteld dat ik een verzinsel ben en al mijn werken toedicht aan een samenloop van kosmische omstandigheden. Waarom zou ik je helpen?"
 "Ja, het zou hypocriet zijn om u nu om hulp te vragen", geeft de atheïst toe. "Maar misschien kunt u de beer dan bekeren?" 

Op hetzelfde moment komt het bos weer tot leven en begint de beek opnieuw te stromen. De beer valt op zijn knieën, vouwt zijn klauwen en spreekt: "Here, zegen deze spijze, amen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .