Naar beginpagina:

dinsdag 17 april 2012

Coca-Cola-automaat knuffelen

Coca-Cola lanceerde een publiciteitsstunt in Singapore: het bedrijf plaatste een speciale drankautomaat die blikjes cola verschaft in ruil voor een knuffel. Klanten hoeven geen geld te betalen, maar alleen de machine te omarmen om een gratis blikje cola te krijgen.



Open Happiness-campagne
Het idee sluit aan bij de zogenaamde Open Happiness-campagne van het bedrijf die bedoeld is om een jong publiek te bereiken. Creatief directeur Leonardo O'Grady licht toe: "Vreugde is aanstekelijk. De knuffelmachine van Coca-Cola is bedoeld om op een eenvoudige manier vreugde te verspreiden." Marketeers achter de stunt hopen dat het klanten zal aanzetten om positief, optimistisch en vrolijk door het leven te gaan en een beetje pret te delen bij het openen van een blikje.

Knuffel mij
De publiciteitsstunt werd voor het eerst uitgetest in Singapore. Een drankautomaat werd 's nachts op de campus van een universiteit geïnstalleerd. Het logo van het merk werd vervangen door de witte letters 'knuffel mij'. Toen de studenten 's ochtends bij de school aankwamen, kregen ze de drankautomaat al snel in de gaten.

Schot in de roos
De machines bleken dan ook een schot in de roos te zijn. "De reacties waren fantastisch. Op een bepaald ogenblik stonden vijf mensen de automaat tegelijkertijd te knuffelen... en ook elkaar! Iedereen ging in de wachtrij staan voor een knuffel". De machines zijn zo'n succes dat er plannen zijn om ze in heel Azië te verspreiden.

Bekijk de video
* Coke Hug Me Machine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .