Gierende banden
Het verkeerslicht staat er al sinds 2017 en is het uitvloeisel van een campagne van het Parijse vervoersbedrijf DRIEA. ‘Don’t risk looking death in the face’, oftewel: ‘loop niet het gevaar de dood in de ogen te kijken’ is de naam van de campagne die is bedoeld om Parijse voetgangers te waarschuwen voor de gevolgen van het negeren van het rode licht. Ieder jaar raken niet minder dan 4.500 inwoners van Parijs hierbij gewond, of erger.
In München?
De Duitse partij FDP wil het 'schokverkeerslicht’ nu ook in München invoeren. "Elk jaar verongelukken tientallen voetgangers in München omdat het rode licht wordt genegeerd" zegt gemeenteraadslid Thomas Ranft. "We moeten dit idee uit Parijs overnemen om voetgangers op te voeden."
Bekijk
* PARISIAN ROAD SAFETY AUTHORITY / THE VIRTUAL CRASH BILLBOARD
Bron: AD
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .