Translate

donderdag 14 mei 2015

Optreden Tom Egbers: leuk én origineel

Voetbalpresentator Tom Egbers vindt dat hij niet eerlijk is behandeld door sociëteit De Hereeniging uit Deventer. Egbers werd enige dagen voor zijn optreden van vorige week vrijdag afgebeld met de mededeling dat de avond niet doorging wegens gebrek aan belangstelling. 



Ammehoela
Egbers ontdekte dat de sociëteit niet de waarheid had gesproken, maar een andere spreker had weten te strikken. "Deze avond stond al maanden in mijn agenda en ik wilde voor een vriendenprijs komen spreken", vertelt hij aan de krant De Stentor. "Toen dacht ik: ammehoela en heb ik besloten het recht te zetten." Hij reisde af naar Deventer en beklom het podium om de afwijzingsmail voor te lezen aan een volgens de krant stomverbaasd publiek.

Open kaart
"Ik ging daar echt niet met plezier naar toe", zegt Egbers. "Men had gewoon open kaart moeten spelen, dan was dit niet gebeurd." De presentator zou in Deventer vertellen over zijn boek De Zwarte Meteoor. Het boek gaat over de Zuid-Afrikaanse wondervoetballer Steve Mokone, die in 1957 voor zijn favoriete voetbalclub Heracles kwam te spelen. De Zwarte Meteoor werd in 2000 verfilmd.
De Hereeniging meldde aan NU.nl niet te willen reageren op het voorval. Ook wil de sociëteit niet laten weten wat er vrijdagavond precies op het programma stond.

Leuk én origineel
Wij vinden het optreden van Egbers ad rem, en daarom zowel leuk als origineel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .