Translate

zondag 14 december 2014

Wie mag mijn BSN of ID-nummer opvragen?

Mijn verzekeringsmaatschappij vroeg me onlangs om mijn BSN-nummer of een kopie van mijn ID-bewijs. Op zich heb ik daar  geen enkel probleem mee, maar ik vroeg me af of ik dit inderdaad zo maar moet toesturen? En ben ik hier toe verplicht?


Bevoegde instanties
Als u wilt bekijken of een verzoek om het verstrekken van een BSN en/of een ID-bewijs door een bevoegde instantie is gedaan, kunt u hiervoor terecht op de website www.mijnprivacy.nl van het CBP, waar inzicht wordt gegeven in wie welke gegevens mag vragen. Ook kunt u op de website www.wiekrijgtmijngegevens.nl informatie vinden over welke organisaties het BSN verstrekt krijgen.

Bron: Geld en Recht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .