Translate

vrijdag 2 november 2018

Zo stuurt de ambulance door het verkeer

Onlangs lag ik zelf in een ambulance. Voor het eerst van mijn leven. Een bijzondere ervaring. Gelukkig was een zwaailicht en sirene niet nodig. 



Maar wat gebeurt er in het verkeer als de ambulance er met zo'n spoedrit aan komt rijden?

Honderden 112-ritten
Robin Hartogsveld, zelf al acht jaar chauffeur op een ambulance in Amersfoort en omstreken, laat dat op zijn speciale kanaal op YouTube zien. Met zijn camera in zijn ambulance rijdt Robin honderden 112-ritten per jaar. We zien, hoe er geageerd wordt als er een voertuig met zwaailicht en sirene aankomt. 'Door mijn kanaal hoop ik, dat bestuurders meer inzicht krijgen over hoe zij kunnen handelen', zegt hij. 'Ik zelf ging door de video's situaties ook beter herkennen en kon mij beter inbeelden waarom weggebruikers zo reageerden. Ik had toen de gedachte: als ik er zelf zoveel inzicht van krijg, dan kan het een ander ook helpen.'

14 miljoen keer
Via Ambuchannel 112 kijken inmiddels ruim 139.000 abonnees van over de gehele wereld mee met zijn ritten. De video's werden in totaal al meer dan 14 miljoen keer bekeken. Iedere week - op vrijdag - verschijnt er een nieuwe video.

Bekijk
* Ambuchannel 112

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .