Translate

zaterdag 24 november 2018

Nederlander wint prijs voor grappigste natuurfoto

Met onderstaande foto van een eekhoorn in een split is de Nederlandse fotograaf Geert Weggen één van de winnaars geworden van de Comedy Wildlife Photography Awards 2018


Voor zijn fotomodel hoefde hij niet ver te zoeken: 'Ik zie ze elke dag in mijn tuin.'

Zweden
Zijn tuin in Zweden zit er vol mee. Natuurfotograaf Geert Weggen verhuisde zo'n dertien jaar geleden naar een dorp in het midden van het Scandinavische land en maakt sindsdien foto's van de dieren die daar langskomen. Vaak eekhoorns. "Ik zie ze elke dag in mijn tuin. Daar heb ik een soort buitenstudio gemaakt om ze goed vast te leggen."
Weggen vindt eekhoorns prachtig, maar niet altijd komisch. "Vaak probeer ik een thema in mijn foto's te verwerken. Bijvoorbeeld Halloween of de koninklijke bruiloft om het humoristisch te maken." Hij heeft vaker internationale prijzen gewonnen voor zijn foto's. "Deze titel is geen grote zaak voor mij, maar het is wel leuk."

Bijdragen aan natuurbehoud
De eekhoorn van Weggen is niet de enige onder de 14 winnaars. Ook de algehele winnaar, de Amerikaanse Mary McGowan, zette zo'n dier op de foto. De organisatoren van de Comedy Wildlife Competition hopen dat de grappige en soms heel menselijke foto's van dieren bijdragen aan natuurbehoud.
Onder de andere winnaars van 2018 zijn onder andere een lachende haai, een eland die zijn tong uitsteekt en twee dansende beren. Prachtige foto's.

Link
* Bekijk alle schitterende foto's op de website van de fotowedstrijd.

Bron: MSN-Nieuws

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .