Translate

dinsdag 21 juni 2016

Goede tip om vakantietijdstress te voorkomen

De PZC van vandaag publiceert een artikel over vakantietijdstress. Dat is een paar weken voor de grote vakantie, wanneer een heleboel dingen nog vlug gedaan moeten worden. En dus stress opleveren. Eén tip is zeker de moeite waard.


Ik ben afwezig
Die komt van loopbaancoach Maartje Koppen. Zet je 'out-of-office' een paar dagen eerder aan. Geen verplichting meer om te reageren op e-mails, alleen op die paar, die écht belangrijk zijn, de andere mogen wachten tot na de vakantie of in de digitale vergetelheid belanden. 'Sinds ik dit doe, ga ik echt zo veel relaxter op vakantie', meldt ze op haar blog. 'Iedereen denkt dat ik al weg ben. Dus ik krijg nauwelijks mails binnen. Die paar dagen dat ik stiekem nog niet op vakantie ben, gebruik ik om in alle rust, zonder gestoord te worden, zaken af te ronden, op te ruimen en beetje bij beetje rustiger aan te doen. Zo kom ik langzaamaan al in een vakantieritme en stemming'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .