Translate

vrijdag 19 januari 2018

Urker mannenkoren hebben tophits op YouTube

Volgens het AD van gisteren is het lied 'Vaste rots van mijn behoud' van het mannenkoor Urker Zangers een 'kei van een hit op internet'.


Dat klopt. De video werd op 30 april 2009 op YouTube gepubliceerd en werd inmiddels al ruim 1 miljoen keren bekeken en beluisterd. Het wordt gezongen door het Mannenkoor Urker Zangers o.l.v. Jacob Schenk. Ze waren te gast bij het E.O. programma 'Nederland Zingt'. De opname werd gemaakt in september 2009 in de Nieuwe Kerk in Middelburg.

Burgemeester Van der Laan
De tekst van het lied is van Jacqueline E. van der Waals en het arrangement van J. van der Waart. Het dateert uit 1763 en volgens het AD had de vorig jaar overleden Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan een speciale voorkeur voor het lied.

Tophits van verschillende Urker mannenkoren
Wat het AD niet vermeldt is dat veel liederen van verschillende Urker mannenkoren tophits zijn op internet en te beluisteren zijn via YouTube. Bv. 'Als g'in nood gezeten' van het Chr. Mannenkoor "Eiland Urk". Of wat te denken van 'Ik wil zingen van mijn Heiland' van het Urker Mannenkoor "Hallelujah" o.l.v. Bert Moll. Dat is ook al meer dan 1 miljoen keer beluisterd. Helemaal in de top staat 'Lichtstad met uw paarlen poorten', dat in Parijs is opgenomen en zelfs 2,5 miljoen keer is geklikt. Het orgelspel van Harry Hamer en Martin Mans bij dit lied is overigens inderdaad ook de moeite waard.

Bekijk en beluister
* Mannenkoor Urker Zangers: Vaste Rots van mijn behoud
* Ik wil zingen van mijn Heiland - Urker Mannenkoor "Hallelujah"
* Lichtstad met uw paarlen poorten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .