Translate

woensdag 18 november 2015

Schoppen tegen achterkant stoel grootste irritatie tijdens vliegen

Mijn collega's maakten vaak jaloers getinte opmerkingen, wanneer ik weer voor mijn werk met het vliegtuig op reis moest. Ik heb als reactie daarop eens een artikel voor ons Personeelsblad geschreven met daarin alle ellende, die je op zo'n vliegreis ervaart. Om maar te beginnen met die krappe zitplaats, waardoor je je kont niet kunt keren. Nu blijkt, dat het geschop van iemand tegen de achterkant van je stoel door reizigers wordt ervaren als het meest irritant tijdens een vlucht.


Geurige passagier
Dat blijkt uit een onderzoek van Expedia onder 1.019 Amerikanen. Zeker 61 procent van de ondervraagden noemt reizigers die tegen de stoel schoppen irritant. Daarna volgt met 59 procent ouders die niet op kinderen letten. Op de derde plek, met 50 procent, staat de "geurige passagier", de reiziger die niet heel hygiënisch is. Andere irritaties zijn: luidruchtige reizigers, dronken passagiers en mensen die veel praten tijdens de vlucht.  Over alles kan ik uit ervaring uitvoerig meepraten. Bv. over de vrouw, die naast een dronken man zat en handtastelijk werd bejegend. Ze vroeg of ze met mij van zitplaats mocht ruilen en daarmee heb ik uiteindelijk ingestemd. De man bleek gelukkig niet biseksueel.

Praten
Uit het onderzoek blijkt dat veel Amerikanen liever niet met anderen praten tijdens de vlucht. Slechts 16 procent van de Amerikaanse reizigers vindt het fijn om met andere reizigers te praten, terwijl 66 procent het rot vindt om naast deze personen te zitten.

Negeren en filmen
Hoewel veel passagiers zich ergeren aan andere reizigers, zou slechts bijna de helft van de Amerikanen er iets van zeggen als een andere passagier zich misdraagt. Ze proberen het liever te negeren. 10 procent van de reizigers zou de passagier filmen, waarvan 3 procent dit wil publiceren op sociale mediakanalen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .