Translate

donderdag 16 augustus 2012

Welk wastype bent U?

De was leidt in elk gezin weleens tot pittige discussies. De een vindt was sorteren en ophangen een ontspannende bezigheid na een drukke dag, de ander wil het allemaal zo snel mogelijk achter de rug hebben. Het Vlaamse dagblad Het Laatste Nieuws ontwikkelde een wastype-test. Om te zien, wat voor wastype u bent. Duid de antwoorden die het meeste bij u passen aan, en ontdek welk wastype u bent.



1. Neem je zowel het sorteren als het ophangen van de was voor je rekening?
A. Ja, ik krijg weinig tot geen hulp van mijn huisgenoten.
B. Nee, we verdelen thuis de taken.
C. Hangt ervan af, soms doe ik de was, soms mijn partner of de kinderen.

2. Laat je de machine draaien zodra je drie stuks bij elkaar hebt of wacht je tot de wasmand uitpuilt?
A. Ik was meteen: vuile was te lang in de mand laten is niet hygiënisch.
B. Ik wacht totdat ik voldoende was bij elkaar heb voor een volle trommel.
C. Ik kijk altijd tegen uitpuilende wasmanden aan.

3. Stop je alle was in de wasmachine of geef je delicate kledingstukken een handwas?
A. Nieuwe, delicate of dure kledingstukken was ik altijd met de hand.
B. Nieuwe, fijne of dure kledingstukken was ik niet met de hand, maar ik was ze wel apart.
C. Ik stop alles in de wasmachine.

4. Was je rode en donkere kledingstukken altijd apart?
A. Ja, ik sorteer de was zoveel mogelijk: wol bij wol, wit bij wit, rood en donker apart.
B. Soms, tenzij ik niet voldoende vuile kledingstukken heb om apart te wassen.
C. Nee, ik stop ze bij de rest van de kleurwas.

5. Haal je het wasgoed uit de trommel zodra de was klaar is, of blijft die meestal een paar uurtjes zitten?
A. Ik haal het wasgoed meteen uit de machine.
B. Als ik merk dat de wasmachine is gestopt, haal ik de was er meteen uit.
C. Mijn was blijft meestal een paar uren in de trommel zitten.

Wastype
Meestal A? Jij bent de was koning(in)
Thuis zwaai jij de scepter over de wasmand. Je volgt nauwgezet de wasvoorschriften en hebt altijd piekfijn gewassen en gestreken kleding. O wee je huisgenoten als ze zich durven mengen in het wasritueel. De was is jouw kleine wondere wereld. Wedden dat jij een zakje lavendel in je kleerkast liggen hebt om de finishing touch aan je wasgoed te geven?
Tip: deel je kennis met je huisgenoten, misschien willen zij ook wel eens leren wassen?

Meestal B? Jij bent de goede huisvader/moeder
Jij benadert de was rationeel. Je houdt van nette, propere kleren, maar als er andere prioriteiten zijn, kan de was wel even wachten. De was uit handen geven is voor jou geen probleem, zolang het goed gebeurt. Je wisselt wel graag tips uit met gezinsleden en je ouders, en vindt de was doen een belangrijk familiemoment. Wedden dat jullie vaak gezellig samen de was staan op te vouwen?
Tip: ruik af en toe eens aan je vers wasgoed. Het zal je liefde voor wassen enkel maar ten goede komen.

Meestal C? De levensgenieter
Jouw motto luidt: 'Het leven is meer dan wassen alleen'. Hoewel je er graag verzorgd bijloopt, is de was doen het minste van jouw zorgen. Het lijkt soms een karwei. Wedden dat jij tot voor kort de was door je moeder liet doen? Misschien kan je wat goede raad aan haar vragen en krijg je zo ook de smaak te pakken.
Tip: ga in de supermarkt op zoek naar een wasmiddel dat je graag ruikt, je zal zien dat wassen je nieuwe hobby wordt.

Bron: Het Laatste Nieuws

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .