Translate

woensdag 1 juni 2022

Een gewone bruine boterham

 Ik hou het allermeest van een gewone bruine boterham

Met boter, kaas of plakjes van een beest
Bedje van dit, bedje van dat
Daar wordt het echt niet beter van
Ik wil geen kunst op m’n bord, maar zien wat het is geweest
En Zeeuwse platte, oh meneer, doet u mij maar twee dozijn

Want, meer moet dat niet zijn. Meer moet dat niet zijn

Ik hou het allermeest van afgeronde levens
Niet dat je door zo’n ziekte plots wordt weggerukt
Ik zou mezelf een jaar of tachtig willen geven
Zonder gedoe en heel veel stil geluk
Een mooie kist, m’n vrouw, m’n kind’ren, geen geslijm

Want, meer moet dat niet zijn. Meer moet dat niet zijn


Hennie Vrienten, 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .