Translate

dinsdag 7 januari 2020

Promenade: prachtig, maar kan beter!

Kijkt u ook iedere zondagavond op NPO 3 naar Promenade? Ik wel. En behoor daarmee - ik geef het toe - tot een eenzame minderheid. 


Toch is Promenade een prachtig subtiel satirisch programma, dat me soms aan typetjes van Koot en Bie doet denken.

Zeer breed voor dikke reet
Wel ben ook ik van mening, dat de presentatie inderdaad beter van achter een tafel kan plaats vinden dan nu staande. Maar dan wel graag van achter een zeer brede tafel, want bij meer dan vier gasten - wat natuurlijk niet zal gebeuren - zit je noodgedwongen bijna bij elkaar op schoot, hetgeen Angela de Jong met haar dikke reet - zijn haar eigen woorden, hoor! - niet fijn vindt.
Al zal Diederik Ebbinge het daarmee wel nog steeds niet eens zijn. Maar ja, dat is eigenlijk toch ook wel een oerconservatief ijdel burgermannetje, dat het liefst ongewenst vrouwen kust.

Duo's in plaats van Ebbinge
Daarom ben ik ook van oordeel, dat de presentatie beter door twee nieuwe presentatieduo's kan gaan plaats vinden. (Ebbinge is na Jinek toch ook wel aan RTL4 door te verkopen?) Ik denk aan de volgende duo's: Rop Verheijen en Leny Breedveld, Ilse Warringa en André Dongelmans (de laatste voor de diversiteit!), Jennifer Hoffman en Arnoud Bos, Rian Gerritsen en Maaike Martens (twee vrouwen ter afwisseling van al die witte mannen) en Bianca Krijgsman en Vincent Rietveld. 

Eerder afkappen. 
En tenslotte: het Debat met daarna het oordeel van de kijkers is magistraal! Wel ben ik van mening dat Henry van Loon wel eens wat eerder afgekapt kan worden. Hij krijgt nu wel erg veel ruimte met zijn linkse geluiden.

Kijkcijfers
Wat betreft de kijkcijfers. Terecht veegde Ebbinge daarmee de vloer aan. En wordt je wel geteld, als je twee keer naar zo'n uitzending kijkt? Dat heb ik naar de laatste uitzending gedaan. En ik ben vast (niet) de enige. Maar ja, minderheden tellen niet mee in dit land!

Bekijk ook:
* The Netherlands Wants Britain Brack | Promenade | NPO 3 Extra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .