Translate

woensdag 15 november 2023

Wijsheid

 'Als het vanavond was, zou ik er dan naartoe gaan?' Weet je hoe briljant deze vraag is? Ik ben goed in ja zeggen voor ergens in de toekomst. Feestje over twee maanden, ook al weet ik dat dat na een drukke week komt - ja hoor, roep ik. Ik ben erbij. En dan op de dag zelf met een smoes afzeggen; allemaal gedoe en niet perse aardig. Dankzij Erst-Jan Pfauth, die deze vraag in een podcast deelde, worden keuzes gemakkelijk, omdat het vaak nee is.   



Het bovenstaande citaat is van Aaf Brandt Corstius uit de AD-bijlage 'Mezza'. Ze verzamelde in 'het boek 'Gun iedere kabouter zijn eigen muts' grote en kleine wijsheden om het leven overzichtelijker te maken (zie hierboven de voor- en achterkant). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .