Translate

maandag 22 juni 2020

Bent u een hemaseksueel?

Nynke de Jong is een begenadigd columniste van het AD. Vorige week schreef ze een column onder de titel 'Hemasueel'. 




Ik las het eerst als hemaseksueel. En vond dat een mooie vondst. Maar ontdekte toen, dat ze zichzelf een Hemasueel vindt. Ook een goede vondst. We citeren het begin van de de column.

Altijd al
"Ik ben een Hemasueel. Altijd al geweest. Als tiener was het dé plek om een nieuwe agenda te scoren, en van die stapeltorentjes met lipgloss of oogschaduw, waardoor heel vrouwelijk puberend Friesland met blauwe glitteroogleden rondliep. Ik kocht er meters kaftpapier, schriften, pennen en wat ik verder nog mee kon slepen in mijn veel te zware boekentas. Onderbroeken en strings. Mijn eerste BH was er natuurlijk eentje van de Hema, want waar moest je die anders in Sneek kopen? Een vangnet voor twee van die erwten, maar toch een BH aan.

Twintig jaar later is mijn liefde nog altijd niet bekoeld."

Lees de gehele column
* Investeerders komen en gaan, maar in de Hema blijft half Nederland zijn onderbroeken kopen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .