Het reclamespotje van internetwinkel Zalando, waarin een bezorger een pakketjes met schoenen van de winkel aflevert op een nudistencamping, is bekroond met de Loden Leeuw 2011. Dat is afgelopen maandagavond bekendgemaakt in het TROS-programma Radar. VI-hoofdredacteur Johan Derksen is voor zijn rol in een reclame van de Nederlandse Energie Maatschappij uitgeroepen tot meest irritante bekende Nederlander.
Onsmakelijk, irritant en niet-grappig
Volgens de TROS zijn 188.000 stemmen uitgebracht. Zalando haalde 42 procent van de stemmen. De internetwinkel liet daarmee de spotjes van supermarkt Plus (25 procent) en Hellema koekjes (15 procent) achter zich. De stemmers vonden de spotjes onsmakelijk, irritant en niet grappig. De online schoenen- en kledingwinkel heeft het maandag gewonnen beeldje inmiddels in haar webshop geplaatst.
Johan Derksen
Op Johan Derksen stemde maar liefst 49 procent. Hij liet Arie Boomsma (Douwe Egberts) en Kim Holland (Simpel) ver achter zich. Zij haalden respectievelijk 20 en 15 procent van de stemmen. Johan Derksen ontving zo'n € 50.000,- voor zijn deelname aan de reclamecampagne.
Linken
* Spotje Zalando
* Spotje Johan Derksen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .