Dat ontfutselen van de adressen gebeurt tijdens een "onschuldig" praatje op straat. Meer dan de naam van de hond en het ras hebben ze namelijk niet nodig om de adresgegevens te achterhalen, dankzij een registratiesysteem voor huisdieren in het stadhuis.
Kakpakketjes
Zodra de baasjes met hun viervoeter uit het zicht zijn verdwenen, rapen de vrijwilligers de drollen op om ze in te pakken in een doosje met het officiële zegel van de stad en de boodschap 'Verloren Eigendom'. Een leverancier bezorgt de 'kakpakketjes' vervolgens aan huis met een waarschuwing voor toekomstige boetes.
Geprezen
De unieke campagne viel in de prijzen. Zo wonnen de bedenkers de 'Sol de Plata'-Award op het Ibero-American Advertising Festival. Bovendien daalde het aantal achtergelaten porties hondenpoep met maar liefst 70 procent na ruim 147 pakketjes van de 'Cacas Express'.
Mechanische drollen
Eerder had Brunete het reclamebureau McCann ook al in de arm genomen met een al even originele actie. Dat bureau liet toen een twintigtal mechanische drollen rondrijden die baasjes moesten achtervolgen. Die mechanische hondenpoep was vergezeld van deze boodschap: ‘Laat me niet achter, raap me op!’ Bekijk de video hierna!
Bekijk
* Cacas teledirigidas en Brunete
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .