Een goede vriend van mij is slager. Hij heeft een hekel aan de verminderde dienstverlening van veel bedrijven en instellingen, waaronder die van de verschillende Nederlandse banken, zoals de ING, de ABN-AMRO, de RABO en de andere banken. Hierdoor is er in verschillende plaatsen geen enkel bankfiliaal meer en zijn in grote plaatsen verschillende filialen gesloten.
Maar ook bij andere bedrijven, zoals bv. de energiebedrijven en veel overheden, is de dienstverlening soms bedroevend. Ze zijn moeilijk telefonisch bereikbaar, het is vaak lang wachten na een ingewikkeld keuzemenu en ook bv. de opzegmogelijkheden zijn op de websites zo veel mogelijk verstopt.
Daarom onderstaande verhaaltje over een slager en een bankdirecteur.
Toen een bankdirecteur een slagerij binnen kwam, kon de slager het niet laten om de houding en de regels van de banken eens in zijn slagerij toe te passen :
Eerst liet hij hem ongeveer dertig minuten op een stoel zitten. Toen hij er zin in had, vroeg hij hem wat hij wilde. Hij antwoordde dat hij hamburgers wilde. De slager vertelde hem dat ze sinds kort alleen nog hamburgers verkopen op vrijdag.
Hij bestelde daarom worsten. De slager vertelde hem dat ze die alleen op dinsdag en donderdag van 8.30 tot 10.00 uur verkopen. Geconfronteerd hiermee bestelde de bankdirecteur een kip, "graag in vieren gesneden." De slager reikte hem de kip aan, met een mes en een schaar, en zei dat hij de kip zelf moest knippen.
Zoals hij had gehoopt, antwoordde de bankdirecteur, dat hij niet wist hoe hij het moest doen en dat het knippen niet het werk van de klant was.
De reactie van de slager: "Omdat het de eerste keer is, zal ik je helpen, maar vanaf nu moet je het alleen doen, omdat de instructies over hoe het te doen beschikbaar zijn op de website en op de mobiele app."
De bankdirecteur werd boos en vroeg om de baas te spreken. De slager vertelde hem, dat als hij niet een afspraak per app of website met de baas maakte het onmogelijk zou zijn om met de baas te praten.
Uiteindelijk nam de bankdirecteur woedend de kip en de worst mee. De slager pakte hem in en naast de kosten van beide producten voegde hij een bedrag voor administratiekosten toe .
De slager heeft de bankdirecteur nooit meer terug gezien.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .